Грудень 2019
П В С Ч П С Н
« Бер    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

postheadericon Оформлення національного куточка

Автор: sadik-admin

Опубликовано: Лютий 20, 2017

           Однією з форм громадянсько-патріотичного виховання в дитсадку є облаштування національних куточків для проведення відповідної освітньої роботи з дошкільниками. Національний куточок в групі має бути естетично оформлений і розташований у світлому, зручному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Наповнення куточка не має бути застиглим, а постійно змінюватися і поповнюватися.

Крім предметів та виробів національного мистецтва в куточок можна включати вироби, які виготовляють і використовуються в народі відповідно до обрядових циклів (осіннього, зимового, весняного, літнього). Наприклад:

  • Свято врожаю – кошик з фруктами та овочами; сніп;
  • Різдвяні свята – «зірка» в дерев’яному обідку, сніп – дідух ;
  • Свято першого жайворонка – фігурки випечених із солоного тіста жайворонків та голубів;
  • Вербна неділя – вербові гілочки, прикрашені квітами та стрічками;
  • Свято Паски – крашанки, писанки, мальованки, дряпанки тощо;
  • Спас, Маковія – кошик з фруктами, букет з макових голівок тощо.

У національному куточку можна ставити букет з квітами (мак, ромашки, волошки, чорнобривці, барвінок, півонія, жоржини, мальви та ін.).

Зміни в експозиції національного куточка можуть бути пов’язані з пізнавального темою тижня. Наприклад:

  • Тема «Мій дім, квартира. «Чим багата українська хата» – макет української хати;
  • Тема «Національний одяг та взуття» – український віночок, вишиванка для дівчаток, вишита сорочка для хлопчиків, солом’яний капелюх, дитячі постоли тощо;
  • Тема «Наша родина. Родинне дерево» – родинні дерева, набір демонстраційного матеріалу із серії «Моя сім’я»;
  • Тема «Хто такі козаки-запорожці?»- ілюстративний матеріал, булава, фотографії національних героїв України;
  • Тема «Предмети побуту і вжитку українців» – набір відповідного ілюстративного матеріалу, фотоальбом тощо;
  • Тема «Ігри та іграшки. Народна іграшка» – кращі експонати іграшок і т.д.

Педагогам треба чітко розуміти, які посібники, вироби, дидактичні матеріали зберігаються у шафах вихователя, а які вироби та посібники є доцільними експонатами національного куточка. Не все підряд потрібно виставляти у цей осередок. Важливо зазначити, що коли відбуваються зміни в експозиції національного куточка, то це обов’язково прописується в календарному плані і на це потрібно звернути увагу дітей (пояснити, з чим вони пов’язані, детально розглянути нові предмети чи вироби, провести спостереження та бесіду).

Національний куточок у першій та другій молодших групах

  1. Ляльки-хлопчик та дівчинка в національному одязі;
  2. Вироби народних промислів України:

- посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні – на святковий рушник);

- народні іграшки;

- вишиванки, вироби із соломи, лози, дерева, глини, ниток, тканини, тіста (ІІ молодша група);

- музичні дитячі народні інструменти (сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

- писанки (виставляють напередодні Великодня).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

  1. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.
  2. Макет подвір’я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.
  3. Дидактичні ігри народознавчого змісту. Наприклад, «Збери з частин ціле», «Пазли з казками» тощо.
  4. Книжки-розмальовки.

У вихователів обов’язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою :

  • «Дитячий фольклор»;
  • «Народні ігри та іграшки»;
  • «Моя сім’я» ;
  • «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»;
  • «Українські страви» (ІІ молодша група);
  • «Моє місто» (ІІ молодша група).

        Національний куточок у середній групі

  1. Ляльки-хлопчик та дівчинка в національному одязі;
  2. Вироби народних промислів України:

- посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні – на святковий рушник);

- народні іграшки;

- вишиванки;

- музичні дитячі народні інструменти (сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

- писанки ( виставляють напередодні Великодня).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

  1. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюються поступово). Різні види театрів за змістом казок.
  2. Макет подвір’я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.
  3. Дидактичні ігри (орієнтований перелік): «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле» (розбилася таця, іграшка-свищик тощо), «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг тощо).
  4. Фотоальбом «Наше місто».
  5. Книжки-розмальовки.

У вихователів обов’язково повинні зберігатися у шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються у національний куточок за потребою:

  • «Дитячий фольклор»;
  • «Народні ігри та іграшки»;
  • «Український одяг для хлопчиків і дівчаток»;
  • «Українські страви»;
  • «Сімейні свята»;
  • «Моя сім’я» ;
  • «Предмети побуту і вжитку»;
  • «Картини українських художників-класиків»; «Картини сучасних митців»; «Творчість художників» тощо.

                Національний куточок у старшій групі

  1. Ляльки – хлопчик та дівчинка в національному одязі;
  2. Мапа (карта) України або її макет; глобус;
  3. Вироби народних промислів України:
  • посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко тощо (посуд можна ставити на рушник-стирок, а у святкові дні – на святковий рушник);
  • різьба: таріль, таця ;
  • лозоплетіння: кошик, бриль тощо;
  • народні іграшки (опішнянська, петриківська);
  • музичні дитячі народні інструменти: сопілка, дзиґа, свищики (різної форми), скрипка тощо або альбом);
  • скульптура малих форм (кращі зразки);
  • писанки (виставляються напередодні Великодня).

Виставляється по 2 -3 предмети кожного виду виробу, які протягом року змінюються на інші, або змінюються на такі самі, але з іншим розписом тощо.

  1. Альбом «Українські казки» з ілюстраціями до казок (поповнюється поступово). Різні види театрів за змістом казок.
  2. Фотоальбоми: «Наше місто» (відповідні листівки пам’ятних місць, Герб, Прапор міста, макет міста, портрети відомих земляків тощо); «Україна – наша держава», «Київ – столиця України»; відповідні діафільми, слайди;
  3. Макет подвір’я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.
  4. Дидактичні ігри (орієнтованій перелік: «Знайди за назвою український посуд», «Збери з частин ціле ( розбилася таця, іграшка-свищик тощо) «Що зайве?» (народні та сучасні музичні інструменти, український народний та сучасний одяг, вироби народних промислів тощо), «Дорогами країни» (робота з мапою України), «Що з чого зроблено?», «Відгадай вид ремесла», «Розкажи про виріб, який найбільше сподобався», «Який візерунок кращий?», «Відшукай геометричні фігури в орнаментах», «Чиї це пелюсточки і листочки?» тощо.
  5. Книжки-розмальовки.

У вихователів обов’язково повинні зберігатися в шафі тематичні папки, збірки або альбоми, які виставляються  у національний куточок за потребою:

  • «Державні символи України» (на звороті кожного надруковані орієнтовані бесіди з дітьми про цей символ); портрет Президента України;
  • «Національні символи України» (хліб, рушник, віночок, калина тощо);
  • «Український національний одяг»;
  • «Визначні дати України» (ілюстрації, які відображають святкові події);
  • «Митці України» («Картини український художників-класиків»; «Творчість художників регіону»);
  • Портрети Т.Г.Шевченка, Лесі Українки, І.Франка та інших (вивішуються в національному куточку в дні народження та вшанування пам’яті видатних діячів, прикрашаються вишитим рушником);
  • «Народні ігри та іграшки» (опішнянська, петриківська, народні іграшки свого регіону); матеріал для розфарбування заготовок та виготовлення іграшок дітьми;
  • «Музичні народні інструменти»; аудіо записи український народних пісень;
  • «Українські ремесла» (українська вишиванка, різьбярство, гончарство, плетіння, писанкарство);
  • «Малі фольклорні жанри»;
  • «Українські страви»;
  • «Сімейні свята»;
  • «Моя сім’я»;
  • «Предмети побуту і вжитку»;
  • «Птахи – символи»;
  • «Дерева-символи»;
  • «Рослини-символи»;
  • «Хатні символи і обереги»;
  • «Українські витинанки»;
  • «Українські вишиванки»;
  • Натуральні зразки корисних копалин та ілюстрації; вироби з різних матеріалів;
  • Рушники свого регіону (вишивані і ткані) тощо.