Грудень 2019
П В С Ч П С Н
« Бер    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

postheadericon Фізичний розвиток

Автор: sadik-admin

Опубликовано: Лютий 20, 2017

 

Фізичний розвиток дошкільників

12У дошкільному навчальному закладі створені належні умови для фізичного, психічного та духовного розвитку дітей.

Педагогічним колективом особлива увага приділяється фізкультурно-оздоровчій роботі, використанню та впровадженню нових, нетрадиційних форм, оздоровчо-збережувальних технологій: коригувальна гімнастика з елементами терапевтичного впливу, ритмопластика з елементами стретчінгу та релаксації, організація оздоровчих сезонних прогулянок, піших переходів, спортивних свят та розваг.

Розроблена педагогом Веселовою В.І. система роботи «Організація раціонального рухового режиму з дітьми молодшого дошкільного віку згідно вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» знайшла відгук серед педагогів міста та була рекомендована до друку у фахових виданнях.

Здорова, чиста, красива атмосфера створюється всією громадою. Батьки є активними учасниками освітньо-виховного процесу: беруть активну участь в організації та проведенні екскурсій на виробництво, культурно-спортивні комплекси міста, музеї.

IMG_2709P1010393

Здоров`язбережувальні технології

«Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток».

В.О.Сухомлинський

Сучасний стан суспільства, високий темп його розвитку ставлять нові, більш високі вимоги до людини та її здоров’я. Кризові явища в суспільстві сприяли змінам мотивації освітньої діяльності у дітей різного віку, знизили їх творчу активність, затримали їх фізичний і психічній розвиток, викликали відхилення в соціальній поведінці. Тому, проблема збереження здоров’я дітей стала актуальною особливо сьогодні. На педагогів покладається велика відповідальність «створити» і виховати таку людину, яка б надовго залишилася активною і здоровою, отримувала задоволення від життя, намагалася самовдосконалюватися.

гимнастика пробужденияПедагогічний колектив нашого закладу прийшов до висновку, що для цього на сьогодні є різноманітні шляхи і можливості, методи і технології. Пошук ефективних методів оздоровлення дітей привів нас до нетрадиційних технологій.

Що ж таке технологія? Які здоров`язебережувальні техно-логії ми використовуємо в роботі з дітьми?

Технологія – системний метод створення, застосування та визначення всього процесу викладання та засвоєння знань.

Здоров`язебережувальна технологія – система заходів, які включають взаємозв’язок та взаємодію всіх факторів освітнього середовища, спрямованих на збереження здоров’я дитини на всіх етапах її розвитку.

На сучасному етапі виділяють такі види здоров`язебережувальних технологій:

DSC094111. Технологія збереження здоров’я, що включає: ритмопластику, рухливі спортивні ігри, гімнастика пальчикова, коригувальна, ортопедична.

2. Технологія навчання здорового способу життя: фіз.-заняття, ігротерапія, заняття із серії «Здоров`я», точковий масаж, само-масаж і т.д.

3. Корекційні технології: арттерапія, казко терапія, технологія музичного впливу, технологія корекції поведінки, психогімнастика, фонематична ритміка.

Знання педагогів про інноваційні технології – це лише перший крок до здоров’я дітей. Наступним стала методика нетрадиційного оздоровлення дошкільників, розроблена педагогом із Семипалатинської області Т.В.Нестерюк. З даною системою ми ознайомилися більше трьох років назад і впровадили її в освітньо-виховний процес свого дошкільного закладу.

Запропоновану систему занять із задоволенням сприйняли діти, бо всі вправи та ігри проводяться у вільному темпі, без примусу. Причому, діти мають можливість, пропонувати свої варіанти рухів, що є початком творчості. Крім цього, малюки отримують перші елементи знань про самомасаж, медичну допомогу. Це розвиває в них почуття доброти, відгук на чужий біль. У процесі виконання таких вправ, діти сміються, наслідують повадки та звуки тварин, вільно виражають свої емоції, не думаючи про терапевтичний ефект, який дають ці вправи. Діти відчувають себе маленькими «чарівниками» і несуть ці якості в сім’ю, роблячи дорослих добрішими, світлішими.

IMG_3746Система оздоровчих заходів носить назву «Маленькі чарівники» і складається з шести частин із відповідними вправами та рухами, які можна змінювати, доповнювати і т.д.

I.Гімнастика.

1. «Масаж живота»: поглажування живота за годинниковою стрілкою, щипання, хлопання ребром долоні та кулачком.

Мета: покращити роботу кишківника.

2.»Масаж області грудей»: погладжуючи, промовляти слова: «Я – мила, чудесна, прекрасна, «Я – сильний, дужий, могутній».

Мета: виховуєм бережне відношення до свого тіла.

3.»Масаж голови»:розчісуємо волосся, діємо на активні точки голови.

4.»Масаж рук»: миємо руки, долонькою тремо кожен пальчик. Така дія позитивно впливає на внутрішні органи: серце, легені, створюється відчуття легкості і радості всередині організму.

5.»Масаж ніг»: підтягуємо до себе ліву ногу, розминаємо пальці, хлопаєм по п`яточці; потім – праву. Щипаємо, розтираємо, погладжуємо ( дія на біологічно активні центри, що знаходяться на ногах).

II.Покращимо поставу.

IMG_05231. «Птах перед польотом»: стоячи, нахил вперед, ноги не згинати, голова вперед, руки за спиною, підняті вгору, як крила. Нахилили голову, руки вільно опустилися вниз і висять (5-6 с.)

III.Психогімнастика.

1. Гра «Весела бджілка». Вдих вільний. На видиху промовляємо звук «з-з-з».

2. «Холодно-жарко»: подув холодний північний вітер, діти «зжалися». Виглянуло сончко – розслабилися.

3. Гра «Кулька»: одна дитина імітує роботу насоса із звуковим скпроводом. Решта дітей уявляють себе повітряними кульками, які наповнюються повітрям, піднімаючи руки вгору, надуваючи щічки. Кулька здулася. Діти повільно розслабляють м’язи.

IV.Йога у грі.

1. «Поза кішечки»: дитина у позі сплячої кішки (лежачи, ніжки зігнуті, руки схрещені) лежить і мурчить. Потім піднімається на коліна, прогинає спину із звуком «ш-ш-ш» (само розслаблення).

2. «Собачка»: упор на руках і ногах. Собачка гавкає, виляє хвостиком (зміцнюються м’язи рук, ніг, покращується кровообіг. Можна зобразити змію, лева – за бажанням дітей).

DSC00988V.Дихальна та звукова гімнастика.

Мета: навчити дітей дихати носом.

Енергійно промовляти звуки: «п-б» – укріпити м’язи губ;

«т-д» – м’язи язика;

«к-г» – м’язи порожнини глотки.

( можна використати: гудок пароплава, політ літака і т.д.).

VI.Ігри «Лікуємось самі».

1. «Я – лікар 2011 року»: «лікар» з переконання говорить (звертається) органам: – Сердечко, працюй ритмічно, добре.

– Кров, будь чистою, промий всі судини.

– Животику, будь м’яким, працюй вправно.

Вище запропоновані вправи ми практикуємо з дітьми ( починаючи з дітьми середнього дошкільного віку) після денного сну, як коригувальна гімнастика. Ми помітили, що наші вихованці стали менше хворіти, активніше рухаються, впевнено вправляються на заняттях з фізичної культури. Саме такий комплекс фізично розвантажує дітей, допомагає їм зняти втому, стимулює діяльність певних органів. Крім того, проводимо його під легку класичну музику в поєднанні з повітряними ваннами та фітотерапією.

DSC04800Педагоги нашого дошкільного закладу надзвичайно творчі й обдаровані професіонали, залюблені у свою справу. Вони не лише ефективно використовують те, що пропонують інші освітяни, а й розробляють свою систему роботи, впроваджують її в освітній процес, діляться досвідом з колегами міста.

Система роботи з ритмопластики «Заради здоров’я і краси», розроблена музичним керівником Інною Григорівною Борисенко дала свої позитивні результати: в фізичному розвитку дитини, танцювальному, психічному, музичному.

Гурток з хореографії відвідують діти середнього та старшого дошкіль-ного віку. Займаються діти по два рази на тиждень, а то й три. З поглибленим вивченням ритмопластики ( стретчінг, релаксація, хореографія). Постала глобальна проблема- розроблення здоров`язбережувальних та здоров`яформувальних технологій, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят, а й розвитку їхньої психіки, формуванню духовності, навичок комунікативності. Тобто формували здоров`я як багатоскладову категорію, в яку входить фізична, психічна, духовна і соціальна складова.

Процес втілення у життя цієї системи був не з легких. Ця форма роботи нова як для дітей так і для їх батьків. На заняттях діти займаються не тільки хореографією, а й усім, що з цим пов’язане:

– Ритмопластика;

– Стретчінг;

– Релаксація;

– Бесіди на тему: «Що таке танець, рухи», «Танці народів миру», «Текст та музика – співвідношення», «Що таке уява, образ танцю», тощо.

Підбір фізичних та інтелектуальних навантажень що до дітей проводиться з початку навчального року та на протязі навчального року.

IMG_2020Особистісно орієнтовані технології застосовуються паралельно зі створенням здоров`язбережувальних та здоров`яформувальних умов, які спрямовані на:

• Розвиток тіла та фізіологічних систем організму дитини (взагалі та дихалної,серцево-судинної, нервової систем,опорно-рухового апарату, зокрема);

• Розвиток пізнавальних процесів ( інтелектуального), психічних процесів, зокрема (адекватності психічного відображення, сприйняття, уваги, позитивного мислення, пам`яті та ін..);

• Формування психічних станів (у межах норми імпульсивності, тривожності, агресивності);

• Вільний природний прояв позитивних емоцій;

• Розвиток особистісних якостей( витривалості, упевненості в своїх силах, знаннях; доброзичливості, самоповаги; емоційно-вольової сфери, активності, цілеспрямованості, здоров`я,);

Подолання негативного ставлення до особистого здоров`я, життя, самого себе.

Усе перелічене вище є водночас і основним показником здорової дитини.

Саме танець, рух, ритміка, пластика надихає та дає дитині необхідно важливі компоненти для її фізичного та духовного розвитку. Як приємно спостерігати за результативністю та професійними здобутками дошкільнят у цій нелегкій, але важливо-цікавій справі.

P5200404ввЗначний оздоровчий потенціал має метод арттерапії та пісочної терапії, який ми активно використовуємо у своїй роботі – «Теорія і практика Юнгіанської пісочної терапії»;«Арттерапія як метод освітньо-виховного процесу. Елементи даної методики використовуємо під час організації навчально-пізнавальної діяльності, в повсякденному житті.

Це і малювання дітьми свого настрою, звуко та кольоротерапія, ігри з піском.

У нашому дошкільному закладі велика увага приділяється залученню батьків до здорового способу життя.

Батьківський комітет виступив з міні-проектом «Здоровий спосіб життя», згідно якого батьки разом з дітьми випускають сімейні газети. На сторінках таких газет вони діляться досвідом застосування нетрадиційних методів оздоровлення дітей вдома, пропонують вікторини та ігрові завдання іншим сім’ям, презентують проведення вихідних всією родиною серед природи.

Такий підхід до вирішення проблеми збереження здоров’я є ефективним, дієвим, актуальним. Всі разом ми працюємо під девізом: «Здоров`я – це не все, але все без здоров’я – це нічого».

шипшинка