Березень 2021
П В С Ч П С Н
« Лют    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

postheadericon Новини,інформації та оголошення

Автор: sadik-admin

Опубликовано: Березень 1, 2020

01.03 2021 в ДНЗ №31 “Ягідка” відзначається 01 березня Всесвітній день цивільної оборони  з метою пропаганди знань про цивільну оборону і підняття престижу національних рятувальних служб.

Вихователями старших груп “Вишенька і Калинка” було проведено квест-заняття “Абетка дорожнього руху”, Малювання -асоціація “Небезпека і вогонь” дослідницькі заняття “Вогонь ворог – вогонь друг”,  робота з лепбуком “Пожежна безпека” та “Безпека дорожнього руху”, також

Протягом лютого-березня 2021 року  відбудеться 

Міський проєкт Рішення в стилі ЕКО

З проєктом можна ознайомитись перейшовши  за посиланням вище

 

Управління освіти і науки Сумської міської ради

 

З метою організованого зарахування дітей та формування мережі на 2020-2021 навчальний рік управління освіти і науки Сумської міської ради рекомендує Вам два алгоритми дій:

  1. Приймати відскановані заяви та довідки від батьків на електронну адресу дошкільного закладу, а оригінали отримати, коли дитину приведуть безпосередньо до закладу.
  2. Для безпосереднього прийому батьків організувати місце на території закладу дошкільної освіти за межами будівлі, визначити час, бажано за відсутні дітей на території.Працівник, який буде приймати документи, повинен бути у масці, халаті та рукавичках. Здійснивши прийом документів перед поверненням до закладу повинен на вході утилізувати засоби індивідуального захисту та обробити руки антисептичним засобом. Батьки допускаються на територію закладу тільки в масках..

В.о.начальника управління освіти і науки                                 Т.В. Дрига

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти

пр. Перемоги, 10 м. Київ, 01135, тел.(044)481-32-39, e-mail: inclusion@mon.gov.ua

Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, департамент освіти

Щодо діяльності Національної дитячої гарячої лінії

Завдячуючи підтримці Міністерства освіти і науки України (лист від 22.04.2020 № 1/11-2912), Представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні надало фінансову допомогу щодо збільшення робочого часу Національної дитячої гарячої лінії, діяльність якої забезпечує Громадська організація «Ла Страда – У країна». Наразі Національна дитяча гаряча лінія надає консультації в телефонному та онлайн – режимах в будні дні з 12:00 до 20.00 : короткий номер 116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів), 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).Міністерство освіти і науки України повідомляє, що під час пандемії СОУШ-19 життя мільйонів українських дітей тимчасово обмежується домівками та гаджетами, діти не знають, як самостійно розв’язати певні супутні небезпечні виклики. За інформацією громадської організації «Ла Страда – Україна» Національна дитяча гаряча лінія з початку запровадження в Україні карантину прийняла понад 4 тис. звернень від дітей, підлітків, а також запитів дорослих щодо дітей. Більшість звернень тісно пов’язані з поширенням пандемії СОУШ-19 та стосуютя насильства і жорстокого поводження з дітьми у власних родинах (40% від загальної кількості звернень), проблем із психологічним здоров’ям дітей (20% від загальної кількості звернень), ризиків, з якими діти стикаються в Інтернеті (близько 20% від загальної кількості звернень) тощо ( статистика звернень додається).

Просимо розмістити на сайтах органів управління освіти та на сайтах закладів освіти, а також донести до всіх учасників освітнього процесу інформацію про можливість звертатися у скрутній ситуації до консультантів Національної дитячої гарячої лінії, що зменшить кількість випадків, коли через свою необізнаність дитина, яка опинилась у складній життєвій ситуації, обирає помилкову модель поведінки і лише погіршує своє становище.

З повагою

В.о. генерального директора                                                                Віктор Сальков

ДО УВАГИ БАТЬКІВ

МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ!

Головним завданням педагогів ЗДО під час дистанційної взаємодії з родинами – розміщувати на електронних ресурсах (враховуючи вік дітей, зміст освітньої програми, за якою працює ЗДО): цікаві посилання на корисні сайти, розвивальні завдання, ігри та вправи з різних видів діяльності відповідно до розкладу занять, зазначайте літературу для опрацювання: казки, оповідання, вірші, скоромовки, лічилки, потішки тощо, консультації та поради від інших спеціалістів.

Головне правило для батьків – планувати всі активності варто з урахуванням інтересів дитини, бо для кожного віку вони свої. Налаштуйтеся на зворотний зв’язок. Завдання «в нікуди» виконувати нецікаво. Тому коментуйте виконані вправи, підбадьорюйте та хваліть учасників. Так ви не лише підштовхуватимете їх взаємодіяти, а й зрозумієте рівень активності кожного.
Розмістіть на сайті дитячого садка корисні пам’ятки та рекомендації, як батькам організувати розвиток дітей. Їх також можна надіслати батькам на електронну пошту, у месенджер чи груповий чат тощо. Це не займе багато часу, однак батьки відчують вашу підтримку та небайдужість.
Насамперед дорослі мають організувати свій день так, щоб якнайменше змінити розпорядок дня дитини від розпорядку дня в дитячому закладі. Адже карантин закінчиться і діти повернуться до звичного розміреного життя садочка. І краще, щоб малюку не прийшлося заново до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що змінилося тільки місце перебування більшої частини дня для дитини, а її діяльність повинна і надалі бути такою, як і була (по можливості), або трішки замінена. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня – коли буде час для ігор, читання і відпочинку. День повинен розпочинатися з гігієнічних процедур, ранкової гімнастики, сніданку. Протягом дня батьки повинні організувати пізнавальну, ігрову, трудову, художньо-продуктивну, самостійну діяльність дитини. Якщо ж це дитина старшого дошкільного віку, то вона більш самостійна і тому контролювати самостійну діяльність не обов’язково, а з малюками молодшого дошкільного віку потрібна допомога.
Ось декілька цікавих порад для батьків:
Пізнавальну діяльність можна організувати як до обіду, так і після денного сну. Вихователі садочка повинні проконсультувати батьків за якою програмою працює садочок, де чітко вказані вікові особливості відповідного віку та знання з кожної освітньої лінії, які повинна отримати дитина, відповідно до вікової категорії. Цим самим батьки можуть зорієнтуватися на те, що вже знає їхня дитина і чому її ще потрібно навчити. Так, це може бути складно, бо існують різні форми та методи роботи з дошкільнятами. Але не обов’язково в домашніх умовах дотримуватися всього цього. Головне – в доступній для дитини формі пояснити матеріал, дати змогу закріпити в практичних вправах (якщо це необхідно). Бажано використовувати наочний матеріал. На допомогу прийдуть інформаційні технології. З підручного матеріалу можна виготовити наочність (матеріали для лічби, геометричні фігури, цифри та літери тощо). На час карантину з дітьми батьки, ймовірно, не зможуть працювати на тому ж рівні, що раніше. І діти не зможуть вчитись так само ефективно, як за звичайних умов. Це певний період, який мине і до якого варто адаптуватись. Карантин потрібно пережити, й далі буде по-іншому.
Трудова діяльність

Діти старшого дошкільного віку дуже люблять допомагати батькам, тож використовуйте їхнє бажання. Таким чином ви не лише весело проведете час, але й зможете прищепити малечі необхідний об’єм тих навичок та вмінь, які знадобляться у майбутньому. У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.
Так, дітей цього віку можна залучити до приготування їжі. Заведіть традицію випікати пироги або ж влаштуйте домашнє свято вареників чи навчіть робити смузі. А приготування піци може зайняти всю родину на декілька годин.
Давайте малечі завдання, які вона може виконати відповідно до свого розвитку: витерти пил, полити квіти, прибрати речі на місце.
Запропонуйте дитині посадити город на підвіконні. Згадайте про популярний нині “мікрогрін”. Але починати можна із найпростішого: проростити квасолю, зернятко-кісточку авокадо чи фініка. Навіть вирощування зеленої цибулі на підвіконні, із заповненням “щоденника спостережень за рослиною”, для сучасної дитини може перетворитися у захоплюючу гру. А як щодо того, аби проростити розсаду помідора чи капусти, яку після завершення карантину можна висадити в грунт, а згодом – смакувати плодами праці.

Ігрова діяльність

Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивне емоційне тло, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо. З 3-х років діти обожнюють сюжетно-рольові ігри. Ви можете придбати валізу лікаря або ж взяти шприц (без голки) чи тонометр з домашньої аптечки. Нехай дитина встановить вам діагноз та призначить лікування. Або ж нехай ваша малеча перевтілиться у вчителя майбутнього. Дайте їй блокнот, куди вона вноситиме результати оцінювання, змайструйте указку.
Художньо-продуктивна діяльність. У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.

Ось декілька ідей:

У цьому віці дітей також можна зацікавити створенням сенсорної коробки, але вже тематичної. Зробіть із картону будиночок фермера, стайню, обнесіть територію парканом із гілочок чи паличок з-під морозива. Помістіть фігурки тварин і забудьте про дитину на півгодини. Якщо ж у вас є іграшки полярних тварин, то у звичайному домашньому тазу можна створити навіть північ – із кригою та штучним снігом.

Дошкільнята обожнюють дізнаватись щось нове та експериментувати. Нерідко для видовищних досліджень вам знадобиться лише сода, крохмаль, рідина для миття посуду та піна для гоління.

Разом з малечею ви можете створити кольоровий дощ. Для цього у прозору ємність налийте воду, на поверхню вичавіть піну для гоління. Це будуть ваші хмари. Потім за допомогою піпетки капніть кілька крапель води, пофарбованої аквареллю чи гуашшю. Зачекайте кілька хвилин і подивіться, як з хмари з’являться перші краплини дощу.
Створіть паперові пуп’янки. Для цього з кольорового паперу виріжте квіти з довгими пелюстками. Загніть пелюстки усередину, аби вийшов пуп’янок квітки. У ємність з водою покладіть квіти. І насолоджуйтесь тим, як за кілька секунд, прямо на ваших очах розквітнуть паперові квіти. Можна зробити цілий квітковий сад або ставок.
Створіть зірки із сірників. Для цього візьміть 5 сірників, зламайте їх посередині та складіть у формі сніжинки. Середину фігури окропіть декількома краплями води. За декілька хвилин звичайні дерев’яні сірник

утворять форму зірки

Зайняти дитину можна й орігамі. Знайдіть в мережі схеми, дайте дитині набір кольорового паперу і спробуйте скласти його. Почніть з простих фігурок тварин, наприклад, песика чи рибки. Створення таких поробок розвиває посидючість, моторику, просторове мислення та художній смак.
Ідеї, як цікаво та змістовно організувати дозвілля дитини дошкільного віку можна ознайомитися тут

https://childdevelop.com.ua/

https://besmart.study/

http://www.child-thinking.com.ua/

http://detsky-mir.com/

https://kazky.org.ua/

Це наше і це твоє – YouTub

https://www.manamonster.com/uk

http://igraem.pro/

http://www.raskraska.com/

http://www.doshkolniki.com/

https://childdevelop.com.ua/worksheets/tag-detsad/

Рухова діяльність

Перебуваючи вдома на карантині, можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці.Обов’язково робіть з дитиною зарядку та руханки! У мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних (як на англомовному ютуб-каналі.

На карантині опинилися й батьки, що виховують дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку. Використання Facebook: сторінки інклюзивно-ресурсних центрів (там батьки можуть знайти контактні телефони та електронні пошти для зв’язку зі спеціалістами ІРЦ, домовитися про онлайн-консультацію та отримати рекомендації як записатися на комплексне оцінювання після виходу з карантину). Також важливо знати про таку установу, як ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, який створений в нашому місті, для отримання консультативно-методичної допомоги з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами під час карантинних обмежень у країні. Батьки дітей з особливими освітніми потребами можуть користуватися усіма порадами для дітей дошкільного віку, які розміщені на сайті Міністерства освіти і науки.
Наголошую, що для дитини з особливими освітніми потребами має бути розроблена індивідуальна програма розвитку, яку створює і відстежує команда психолого-педагогічного супроводу закладу. Батьки можуть здійснювати онлайн-зв’язок для отримання консультації та рекомендацій щодо організації навчання вдома.
Ще раз наголошую: всі спеціалісти (музичні керівники, інструктори фізкультури, вчителі-логопеди) складають також індивідуальні плани своєї дистанційної роботи за такими блоками: самоосвіта, робота з дітьми, взаємодія з батьками.

Складаючи індивідуальний план дистанційної робот вони повинні враховувати:

  • свою тарифікацію — кількість робочих годин на тиждень;
  • специфіку роботи — чи по силах витримати довготривалий статичний вид діяльності за ПК, опанування різних видів програм тощо;
  • розроблені завдання та рекомендації методичної служби закладу;
  • періодичність наповнювання — на який період складати план (на тиждень, два, три).
  • звітність перед керівництвом закладу — по закінченню строку дистанційної роботи, у кінці тижня або наприкінці кожного дня.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Вихователі-методисти несуть відповідальність за організацію освітньої діяльності, запровадження дистанційної роботи закладу дошкільної освіти.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 у закладах дошкільної освіти були створені керівниками накази, відповідно яких визначені повноваження для педагогічних працівників на період карантину:
1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також працівникам (бухгалтерії, відділу кадрів– за можливості) закладу освіти.
2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:

  • виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором;
  • відповідати на дзвінки керівника;
  • перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
  • організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній процес за допомогою дистанційних технологій;
  • складати або корегувати плани роботи, готувати матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності) ;
  • писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
  • викладати матеріал під час Skype-конференцій, Zoom, спілкування у групі по Viber (вайберу), WhatsApp (вотсапу), через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.
  • Завданням педагогічних колективів ЗДО є внесення змін в планування освітнього процесу, у звязку з карантином та переходом на дистанційну форму взаємодії:
    1) Реалізація завдань згідно з планом роботи ЗДО (вихователі-методисти скеровують роботу педагогів: надають методичні рекомендації щодо оформлення індивідуальних планів дистанційної роботи);
    2) план роботи медперсоналу ЗДО; (сестра медична старша проводить інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання);
    3) індивідуальні плани дистанційної роботи вихователів, спеціалістів: практичного психолога, інструктора з фізичного виховання, музичного керівника, вчителя-логопеда та інших спеціалістів (спеціальні ЗДО), які реалізують план роботи закладу з подальшим узгодження з вихователем-методистом.
    Які ресурси для самоосвіти вам слід використовувати під час дистанційної роботи
    Зазначу, що усі зміни в освітньому процесі, впроваджені через карантин, відтепер зібрано на окремому інформаційному ресурсі.

    http://mon-covid19.info

    Інфоресурс містить ключову інформацію про зміни в роботі дитячих садків. Зокрема, тут розміщено актуальну та корисну інформацію для педагогів – щодо режиму роботи, зарплат, відпустки, атестації, інструментів для дистанційного навчання тощо.
    На інфоресурсі також зібрано контакти установ і служб, які стануть у нагоді, якщо потрібно буде уточнити інформацію. У разі змін режиму карантину або ухвалення через нього нових рішень у системі освіти інформація на сайті оновлюватиметься.
    Хочу відмітити, що усі редакції професійних журналів Цифрового видавництва MCFR об’єдналися, щоб провести антикризовий онлайн-марафон і підтримати освітянську спільноту в складний час. Завдяки їх злагодженим діям ви маєте можливість постійно підвищувати свою кваліфікацію, аби знати про всі нововведення, інноваційні практики.
    Зупинимось на сервісах, які ви можете використовувати під час дистанційної роботи:

електронна пошту та месенджери — щоб спілкуватися з колегами та  батьками вихованців;

Google Календар — планувати методичні заходи та власну діяльність;
Google Таблиці — спільно складати перспективний план роботи;
Google Форми — опитувати батьків та педагогів, збирати пропозиції;
Google Диск — ознайомлювати педагогів із необхідними документами, збирати звіти, характеристики тощо;
Google Classroom — організовувати навчання педагогів-початківців.
На допомогу вам стане також сервіс Zoom для відеозв’язку, який дає змогу спілкуватися з колегами, проводити заняття як з дорослими, так і з дітьми.

Переваги сервісу:

  •   встановлюється на мобільні телефони, планшети, комп’ютери;
    відкривається за посиланням без установки програми

- забезпечує якісні відео та аудіотрансляції;
– дає змогу залучати багато учасників;
має функцію відеозапису зустрічі.
Заручіться підтримкою батьків своїх вихованців і за допомогою Zoom або будь-якого іншого зручного для вас сервісу проведіть для дітей короткі онлайн-заняття. Періодичність та час початку обговоріть заздалегідь, підготуйте демонстраційний матеріал і запросіть учасників.
Щодо практичного використання цих серверів ви мали можливість пройти безкоштовний онлайн-вебінар на платформі Цифрового видавництва МCFR Освіта.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-219 від 23 квітня 2020 року

Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій

Керівникам обласних інститутів
післядипломної педагогічної освіти

Керівникам закладів дошкільної освіти

Щодо організації роботи
закладів
дошкільної освіти
під час карантину

Шановні колеги!

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) всім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися протиепідеміологічних вимог і рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти під час карантину.

Згідно із частиною першою статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

У зв’язку із зазначеним та керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами), наказом МОН від 16.03.2020 за № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СОVID-19», керівникам закладів дошкільної освіти необхідно було видати накази про встановлення режиму роботи працівників закладу (як педагогічних, так і непедагогічних), встановивши заходи з виконання працівниками освітньо-педагогічної, методичної та іншої роботи, що відповідає професійним обов’язкам працівників, визначити особливості провадження освітнього процесу та збереження систем життєзабезпечення (охоронного режиму).

В межах робочого часу, визначеного графіком, працівники закладу мають виконувати свої професійні обов’язки, організовувати та проводити, за розпорядженням керівника, освітній процес, складати або корегувати плани професійного розвитку та самоосвіти, розробляти конспекти занять відповідно до освітньої програми тощо.

В умовах карантину варто налагодити тісну взаємодію із батьками вихованців. Зокрема, пропонуємо розробити рекомендації та проводити консультації з батьками вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Зазначену комунікацію можна організувати за допомогою онлайн-конференцій, спілкування у групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти тощо.

Крім того, слід розглянути можливість проведення онлайн-занять з дітьми за допомогою дистанційних технологій в режимі реального часу або надсилати їх запис батькам вихованців чи розміщувати на вебсайті закладу освіти.

При цьому наголошуємо, що Міністерством освіти і науки створено окремий ресурс «Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти», який містить перелік ресурсів із вправами та завданнями для дітей дошкільного віку, поради батькам дітей, рекомендації для занять та іншу корисну інформацію. Ознайомитись із матеріалами можна за посиланням http://mon-covid19.info/dytiachi-sadky.

Також звертаємо вашу увагу, що діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи, який складається, як правило, на навчальний рік (з 1 вересня до 31 травня) та оздоровчий період (1 червня до 31 серпня).

Якщо у зв’язку із епідеміологічною ситуацією в Україні термін дії карантину буде змінено, фактична тривалість навчального року продовжуватись не буде.

Також просимо утриматися від масових заходів, пов’язаних із закінченням навчального року.

Про умови та оплату праці працівників закладів освіти в умовах карантину повідомлялося у спільному листі Міністерства освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 17.03.2020 за № 1/9-162/02-5/202.

Просимо довести зазначену інформацію до відома органів управління освітою, педагогів, батьків дітей дошкільного віку.

Зповагою
Т. в. о. Міністра                                                     Любомира Мандзій

unnamed

СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035, тел. факс (0542) 32-78-05

E-mail: osvita@smr.gov.ua

Н А К А З

13.03.2020                                                                                                       №  187

Про внесення змін до наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 12.03.2020 року          № 184 «Про призупинення освітнього процесу у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти міста Суми»

Відповідно до рішень позачергового засідання Сумської обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій  (протокол № 2 від 12.03.2020 року), позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол  № 6 від 13.03.2020 року), з метою недопущення занесення та поширення серед вихованців закладів дошкільної освіти короновірусної інфекції COVID – 19

НАКАЗУЮ:

  1. Внести зміни до наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 12.03.2020 року № 184 «Про призупинення освітнього процесу у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти міста Суми»:

1.1. Підпункт 1.2. пункту 1 виключити.

В.о. начальника управління освіти і науки                                            Т.В. Дрига

СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ І НАУКИ

вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035, тел. факс (0542) 32-78-05

E-mail: osvita@smr.gov.ua

Н А К А З

12.03.2020                                                                                                       №  184

Про призупинення освітнього процесу у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти міста Сум

Відповідно до рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол   № 5 від 12.03.2020 року), з метою недопущення занесення та поширення серед учасників освітнього процесу короновірусної інфекції COVID – 19

НАКАЗУЮ:

  1. Керівникам закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти усіх типів і форм власності, Міського міжшкільного навчально-виробничого комбінату м. Суми:

1.1. Призупинити освітній процес у закладах загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти з 12.03.2020 року по 03.04.2020 року включно. Під час карантину дітям заборонити відвідувати заклади освіти.

1.2. Забезпечити у закладах дошкільної освіти функціонування чергових груп ( у разі потреби) для дітей, які залишаються без батьківського нагляду.

1.3. Здійснювати оплату праці співробітникам закладів освіти згідно з чинним законодавством.

1.4. Заборонити на час карантину проведення та участь у масових заходах освітнього, соціального, спортивного та мистецько-розважального характеру в закладах освіти, зокрема проведення олімпіад, спартакіад, змагань, конкурсів, виставок, концертів, нарад  тощо.

1.5. Увести в дію комплекс заходів, передбачених наказом управління освіти і науки Сумської міської ради від 05.03.2020  №  167 «Про недопущення занесення та поширення в закладах освіти міста короновірусної інфекції».

1.6. Забезпечити підтримання функціонування інженерних споруд, мереж, комунікацій, дотримання правил техніки безпеки, нормативних показників температури повітря  в закладах освіти, проведення наскрізного провітрювання в приміщеннях, посилити дезінфекційні заходи. Вжити заходів щодо збереження матеріальних цінностей.

1.7. Розглянути в період впровадження  карантинних заходів можливість надання всіх видів відпусток працівникам закладів освіти за їх бажанням.

1.8. Інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів освіти щодо заходів запобігання поширення хвороби, проявів хвороби та дій у випадку захворювання та розміщення відповідної інформації на сайті закладу.

1.9. Відновити освітній процес у всіх закладах освіти, підпорядкованих управлінню освіти і науки Сумської міської ради, 04.04.2020 року.

  1. Керівникам закладів загальної середньої освіти забезпечити відпрацювання навчального матеріалу із використанням технологій електронного навчання, ( Гугл- клас, електронна пошта, групи в чатах тощо), внести зміни до календарних планів.
  2. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

В.о. начальника управління освіти і науки                                      Т.В. Дрига

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
СУМСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
(ЯСЛА-САДОК) № 31 «ЯГІДКА» М. СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Білопільський шлях, буд. № 25, м. Суми, 40009 тел. ( 0542) 615-324
E-mail: dnz-3 l-sumy@ukr.net

Наказ

18.03.2020                                                                                                          № 35

Про організаційні заходи

для запобігання поширенню

коронавірусу  COVID-19

у закладі дошкільної освіти

 

На виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 року № 211, беручи до уваги статтю 32 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Указ Президента України від 13 березня 2020 року №87/2020 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-coV-2», наказ МОН від 16.03.2020 року №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19», підпункт 2 пункту 13 Положення про Функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку, учнів та студентів діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21 листопада 2016 року № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 року за № 1623/29752, та враховуючи рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, Протокол №7 засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 16.03.2020 року, наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 17.03.2020 № 191 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19»

НАКАЗУЮ:

  1. Артюх Т.Д., вихователю-методисту:

1.1.Забезпечити  дотримання заборони проведення освітніх, культурних, спортивних та інших масових заходів та відвідування закладу дошкільної  освіти її здобувачами, на період карантину.

  1. Коваленко Н.М., сестрі медичній старшій:

2.1. Забезпечити проведення інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, на період карантину.

2.2.Забезпечити проведення у закладі дошкільної освіти профілактичних та дезінфекційних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, на період карантину.

  1. Ткачовій С.О., завгоспу:

3.1. Забезпечити проведення відповідними службами комплексу робіт щодо підтримання функціонування інженерних споруд, мереж, комунікацій, а також необхідного температурного режиму у закладі дошкільної  освіти, на період карантину.

  1. Усім працівникам:

4.1. Забезпечити режим підвищеної готовності підсистеми навчання здобувачів освіти та працівників діям у надзвичайних ситуаціях відповідно до підпункту 2 пункту 13 Положення про функціональну підсистему навчання дітей дошкільного віку діям у надзвичайних ситуаціях (з питань безпеки життєдіяльності) єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21 листопада 2016 року № 1400, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2016 року за № 1623/29752, на період карантину.

  1. Здійснювати листування з управлінням освіти і науки Сумської міської ради шляхом надсилання сканкопій листів на електронну адресуsumyosvita@ukr.net, на період карантину.
  2. Забезпечити запровадження гнучкого (дистанційного) режиму роботи працівників закладів освіти відповідно до Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 04 жовтня 2006 року № 359, на період карантину.
  3. Дотримуватись виконання рішень тимчасових обласної та міської протиепідемічної комісії, на період карантину.
  4. Забезпечити інформування управління освіти і науки щодо перебування працівників закладу дошкільної освіти на період карантинних заходів у відпустках та на лікарняному, щоденно.
  5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Завідувач                                                                                   П.О.Шевченко

Інформація про проведення дня відкритих дверей з організації харчування в закладі дошкільної освіти

На виконання доручення міського голови від 27.11. 2019 №60-Д щодо покращення організації та якості харчування в закладах освіти, 19.02.2020 року у закладі дошкільної освіти №31 «Ягідка» проведено тематичний день відкритих дверей «Секрети здорового харчування наших дітей».

Завідувачем закладу Шевченко П.О. було видано наказ від 03.02.2020 №19 «Про організацію та проведення Дня відкритих дверей з організації харчування у закладі дошкільної освіти.  Вихователем-методистом Артюх Т.Д. розроблено заходи, які реалізовувалися протягом дня в різних формах.

Батьки відвідали організацію сніданку, обіду та полуденку в групах, де виховуються їхні діти. Вони мали можливість покуштувати страву, побачити як діти вміють сервірувати столи, користуватися столовими приборами  та  серветками, як  вихователі формують культуру поведінки під час вживання їжі.

З батьками вихованців проведено анкетування, метою якого було спільно визначити можливі шляхи поліпшення якості харчування дітей у закладі дошкільної освіти. Відповіді  були об`єктивні, правдиві, відверті.

Батьки ділилися сімейним досвідом організації харчування вдома через: оформлені газети «Здорове харчування  –  основа життя», «Здорове харчування нашої родини»,  «Ми – за здорове харчування»,  «Здорове харчування  – основа процвітання»,  «Наша гра «У вітаміни»; відкритий мікрофон «Цікаві прийоми заохочення дитини до вживання їжі»

Кульмінацією заходу  стало проведення  батьківських зборів «Організація харчування у закладі освіти №31 «Ягідка». У  ході загального зібрання завідувач Шевченко П.О. презентувала  організацію харчування в закладі; вихователь-методист провела діалог «Запрошуємо до столу або як виховати культуру харчування»; практичний психолог організувала гру «Секрети столового етикету».

ОГОЛОШЕННЯ

 

Шановні батьки!

19 лютого 2020 року в закладі дошкільної освіти №31 «Ягідка» відбудеться проведення

Дня відкритих дверей  з організації харчування «Секрети здорового харчування наших дітей»

      

            Затверджую

Завідувач  Сумського ДНЗ № 31 «Ягідка»

                                                                _________ П.О. Шевченко

 

З А Х О Д И

по проведенню Дня відкритих дверей  з організації харчування  в ЗДО  № 31 «Ягідка»

19.02.2020 року

 

№з/п Назва заходу Відповідальний
1. Анкетування батьків «Харчування вашої дитини в ЗДО та вдома» Завідувач ДНЗ,вихователь-методист
2.  Виставка сімейних газет «Запрошуємо до столу…Або як виховати культуру харчування» Вихователі
3. Екскурсія батьків по групах:-        Спостереження за вживанням їжі дітей;-        Дегустація дитячого харчування. ЗавідувачШевченко П.О., сестра медична старша Коваленко Н.М.
4. Пам`ятки для батьків та вихователів :-        Як поліпшити апетит дитини;-        Якщо  дитина відмовляється від їжі. Вихователь-методист Артюх Т.Д.
5. Батьківські збори «Організація харчування в  закладі дошкільної освіти» ЗавідувачШевченко П.О., вихователь-методист Артюх Т.Д.

 

Пам`ятка

ЯК ПОЛІПШИТИ АПЕТИТ ДИТИНИ

  1. Якомога більше часу проводьте на свіжому повітрі.
  2. Насичуйте прогулянки різноманітними рухливими іграми, спортивними розвагами, усім тим, що мусить дитину витратити максимум калорій та енергії.
  3. Не садіть дитину спиною до дверей під час приймання їжі, тому що таке розташування в просторі призводить до появи тривожності та зменшує апетит. Потреба в безпеці є базовою, і від її задоволення залежить загальне самопочуття дитиниі , зокрема, бажання їсти.
  4. Уникайте перекусів: не дозволяйте диині між прийомами їсти печиво, фрукти чи цукерки.
  5. Не об`єднуйте за одним столом дітей,  які зазвичай граються разом, щоб вони не  відволікали одне одного під час їжі.
  6. Увімкніть приємну тиху музику, яка подобається дітям. Це сприяє підвищенню апетиту, задає певний ритм.
  7. Стежте за температурним режимом. У приміщенні, де їдять діти, не має бути душно чи жарко, адже це різко знижує апетит.
  8. Не примушуйте дитину сидіти за столом в очікуванні їжі – це її швидко втомлює та негативно позначається на процесі вживання їжі.
  9. Уникайте негативних емоцій та наеприємних розмов між  працівниками закладу під час годування дітей.
  • Не сваріть дитину перед та під час прийому їжі, адже атмосфера впродовж їжі має бути спокійною та приємною.
  • Придивіться до того, яку саме їжу не хоче їсти дитина. Порадьте батькам дитини, яка відмовляється їсти певні овочі, показати тематичний відеоролик, де персонажі казок їдять їх залюбки.
  • Порекомендуйте батькам організувати харчування дитини вдома в чітких часових межах відповідно до розпорядку в закладі освіти.
  • Не виправляйте помилки дитини в грубій та різкій формі, на кшталт: «Не плямкай. Як ти тримаєш виделку?Це негативно відображається на апетиті дитини та її ставленні до процесу харчування.

Пам`ятка

ЯКЩО ДИИНИ ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ВІД ЇЖІ

  1. Намагайтеся зрозуміти причину поганого апетиту дитини або, навпаки, підвищення потреби в їжі.
  2. Проконсультуйтесь з педіатром, якщо дитина страждає на часті дисбактеріози. Надмірну перебірливість у їжі може спричиняти неприємний досвід вживання страв чи продуктів, після яких у дитини з`являлися больові почуття.
  3. Не обіцяйте дитині щось в обмін на повністю спожиту страву, не озвучуйте погроз – оскільки це знижує цінність їжі та важливість процесу її вживання.
  4. Не вмовляйте, не залякуйте та не відволікайте дитину іграшками, читанням книг, аби вона з`їла порцію. Це призводить до формування непринятних звичок у процесі харчування.
  5. Не перегодовуйте дитину, адже вона з`їдає стільки, скільки потребує її організм у певному віці.
  6. Застосовуйте прийом «активного слухання», якщо дитина відмовляється від їжі через утому або засмучення. У такому разі покажіть дитині, що чуєте її і розумієте її переживання. Запропонуйте дитині допомогу, озвучивши її відчуття. «Ти стомився, тобі сьогодні складно. Хочеш я допоможу тобі і погодую?.»
  7. Відтермінуйте прийом їжі, якщо дитина втомлена або засмучена. Результатом мудрої, стриманої поведінки дорослого стане те, що дитина передумає та почне їсти.
  8. Подбайте про те, щоб у дитини закріпилися правильні харчові звички і щоб вона набула досвіду незалежного вибору й сама вирішувала, голодна вона чи ні.
  9. Закріпіть за кожним членом сім`ї своє місце, сформуйте своєрідний ритуал, що налаштовує дитину на прийом їжі. Режим і стабільність заспокоюють дитину.
  10. Започаткуйте традицію збиратися для прийому їжі за сімейним столом. Коли дитина побачить, що всі з апетитом їдять різні страви, вона навряд чи захоче опинитися осторонь.

   Правила дотримання безпечної поведінки під час новорічних  та різдвяних свят

Державна екологічна інспекція кожний рік проводить операцію «Новорічна ялинка», з метою недопущення самовільних рубок, безконтрольного перевезення та реалізації новорічних ялинок, притягнення до відповідальності винних осіб за самовільну заготівлю і реалізацію незаконно зрубаних новорічних ялинок.

Останнім часом зменшення незаконних вирубок ялинок і сосен пов’язано тим, що ялинкова продукція реалізується з бирками, на яких знаходилася інформація про походження дерева (відомості, з якого лісгоспу та лісництва воно було відпущене). Це нововведення полегшило виявлення незаконно зрубаних дерев і відлякало багатьох браконьєрів від їхнього злочинного промислу. Крім того, посилена спільна робота лісової охорони та МВС.

Зважаючи на те, що зазвичай під час Новорічних святкувань стрімко зростає кількість пожеж, які виникають внаслідок порушення правил пожежної безпеки при користуванні гірляндами, встановленні ялинок та при користуванні піротехнічними виробами, дослухайтесь корисних порад і це допоможе Вам безпечно зустріти та провести новорічні та різдвяні свята.

 ЩОБ НЕ ТРАПИЛОСЬ БІДИ:

  • Не встановлюйте ялинку на шляхах евакуації;
  • Не встановлюйте ялинку поблизу опалювальних приладів, телевізорів, приймачів, магнітофонів;
  • Встановлюйте ялинку на стійкій основі: на надійній підставці, в посудині з піском, подалі від штор, гардин та інших предметів, які легко піддаються вогню;
  • Не прикрашайте ялинку целулоїдними іграшками, а також марлею, ватою, папером не просоченими вогнезахисною сумішшю;

Прикрашайте ялинку тільки електричними гірляндами промислового виготовлення купленими у спеціалізованих крамницях, а не на ринках, де часто-густо зустрічається неякісний товар;

  • Обов’язково перевірте справність електричного проводу, його ізоляцію;
  • Напруга лампочок не повинна перевищувати 12В, а потужність 25Вт;
  • Гірлянди потрібно закріплювати надійно, бо при падінні від поштовху чи протягу вони можуть стати причиною пожежі;
  • Не дозволяйте дітям самостійно включати електрогірлянди;
  • Ні в якому разі не застосовуйте в приміщенні свічки, бенгальські, вогні, відкритий вогонь, феєрверки, вибухонебезпечні хлопавки, петарди та ін;
  • Не одягайте дітей в костюми з легкозаймистих матеріалів, не залишайте малюків одних, без нагляду дорослих;
  • Хвою яка ообсипалася з ялинки треба відразу прибирати – вона, як порох, може спалахнути від будь-якої іскри;
  • Ніколи не прикрашайте свічками новорічну ялинку! Це неминуче призводить до пожежі;
  • Не залишайте запалені свічки без нагляду, будьте особливо уважні, якщо в будинку є діти і домашні тварини;
  • Не ставте свічки поблизу легкозаймистих предметів. Використовуйте стійкі підсвічники, зроблені з негорючих матеріалів;
  • Не залишайте без нагляду ввімкнені в електричну мережу електроприлади.

Якщо Ви помітили ознаки пожежі – не панікуйте. Спочатку подивіться, що горить. Якщо це гірлянда – негайно вимкніть її з розетки. Якщо ялинка вже запалала – беріть хутко ковдру, рядно, намочуйте їх у воді й накривайте ялинку або просто залийте її водою. Якщо ж Ви самі не в змозі справитися з вогнем – негайно викликайте пожежно-рятувальну службу за номером „101”.
ПРИ ПРОВЕДЕННІ НОВОРІЧНИХ ЗАХОДІВ З МАСОВИМ ПЕРЕБУВАННЯМ ЛЮДЕЙ

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:


  • Встановлювати ялинку поблизу евакуаційних виходів і захаращувати коридори, проходи та підступи до засобів пожежогасіння.
  • Застосовувати дня оформлення приміщень, виготовлення маскарадних костюмів і т.п. матеріали, необроблені вогнезахисним складом, целулоїдні іграшки, вироби з поролону та інших легкозаймистих матеріалів
  • Допускати заповнення приміщень людьми понад установлені норми
  • Категорично забороняється застосування свічок, бенгальських вогнів, різного роду піротехнічних ефектів, користуватися хлопавками. гасити світло в приміщенні
  • Проведення заходів в приміщеннях із гратами на вікнах.

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ В ПРИМІЩЕННЯХ
ДЕ ПРОВОДЯТЬСЯ НОВОРІЧНІ СВЯТА


  • Встановлювати ялинки та проводити заходи дозволяється в приміщеннях, що мають не менше 2 виходів;
  • Під час проведення новорічних заходів повинно бути встановлено чергування відповідальних осіб за пожежну безпеку;
  • Кількість присутніх у приміщеннях, що використовуються для проведення новорічних ялинок, встановлюється з розрахунку 0.75 кв.м на людину, а при проведенні танців, ігор і подібних заходів – з розрахунку 1.5 кв.м на одну людину;
  • Над дверима, призначеними для евакуації людей, повинні бути встановлені світлові таблички зеленого кольору з написом “ВИХІД”, а в коридорах вказівні знаки. Черговий персонал повинен бути забезпечений справними електричними ліхтарями;
  • Ілюмінування ялинок повинно проводитися фахівцем – електриком і тільки гірляндами заводського виготовлення;
  • Для формування і продажу новорічних подарунків має бути визначено спеціальне приміщення, що відповідає вимогам пожежної безпеки.

У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІ НЕОБХІДНО:


  • негайно повідомити пожежну охорону за телефоном 101 або через операторів мобільного зв’язку
  • прийняти термінові заходи по евакуації людей
  • відключити від електроживлення електроприлади (гірлянду, ТВ та ін. за винятком системи протипожежного захисту)
  • прийняти міри по гасінню пожежі первинними засобами пожежогасіння
  • при загорянні штучної ялинки категорично забороняється братися за неї руками, краще накинути на неї щільну тканину (ковдру)

Під час використання піротехнічних виробів:


  • Купуйте лише ліцензовані піротехнічні вироби тільки в спеціалізованих магазинах;

Перед запуском ретельно вивчайте інструкцію. Ніколи не давайте дітям самим запускати петарди! Якщо піротехнічний виріб не спрацював, ні в якому разі не нахиляйтеся над ним і не намагайтеся з’ясувати причину несправності або підпалити гніт ще раз;

  • Якщо гніт згас або прогорів, а феєрверк не почав діяти, слід почекати не менше 5 хв., Щоб упевнитися в несправності;
  • Використовуйте феєрверки та петарди тільки на відкритому повітрі! Не запускайте їх в квартирах, у дворах-колодязях, поблизу будинків і на невеликих обгороджених територіях. Ніколи не тримайте палаючу петарду в руках! Не кидайте палаючі петарди, якщо поблизу є люди і тварини;
  • Не розміщуйте петарду в замкнутий об’єм: банку, відро, пляшку! Якщо термін придатності піротехнічних виробів минув, помістіть їх у воду на строк до двох діб, після чого утилізуйте. Категорично забороняється знищувати піротехнічні вироби, спалюючи їх на вогнищах!
  • звертаємо увагу батьків – пам’ятайте: в жодному разі не залишайте сірники, запальнички, бенгальські вогники та інші піротехнічні засоби у легкодоступних для дітей місцях, не дозволяйте малюкам самим бавитися з такими іграшка

Щоб зберегти своє життя та майно від вогню необхідно:

– бути обережними під час поводження з відкритим вогнем;
– не залишати без нагляду ввімкненими газові та електроприлади;
– стежити за справністю пічного опалення;
– забезпечити свою домівку первинними засобами пожежогасіння – вогнегасниками;
– не залишати дітей без нагляду, розповідати їм про небезпеку, яку містять в собі сірники, побутові електроприлади тощо.

Якщо ви опалюєте свою домівку піччю, пам’ятайте:

– не користуйтеся піччю, в якій утворилися тріщини;
– не використовуйте для розпалення печей легкозаймисті речовини;
– не залишайте доглядати за пічним опаленням дітей;
– не розміщуйте меблі ближче 1 метра до печі;
– не залишайте поблизу легкозаймисті речовини.

Як свідчать аналіз аварійності при використанні газу в побуті, більшість надзвичайних ситуацій і нещасних випадків відбувається саме через несанкціоноване втручання власників газового обладнання в роботу системи, самовільне втручання абонентів у систему газопостачання, конструкцію газових приладів, систему димовідведення та вентиляції; порушення абонементами умов безпечної експлуатації газових приладів; несправність та невідповідність вимогам нормативних актів систем димовідведення та вентиляції; неякісне, несвоєчасне технічне обслуговування газового обладнання, у тому числі автоматики безпеки газових приладів. Разом з тим, всім власникам газового обладнання необхідно пам’ятати, що його використання пов’язане з підвищеною вибухопожежонебезпекою. А якщо прилади вже не нові, піддавалися ремонту або переобладнанню, ймовірність аварії зростає в рази. І кожна людина повинна усвідомлювати і відповідально до цього ставитися, адже постраждати може не тільки вона сама, а й близькі та рідні, сусіди. То ж радимо вам: уважно стежте за роботою газового обладнання у себе в оселі та на прилеглій території і при найменших ознаках неполадок звертайтеся в аварійні служби.

Будьте вкрай обережні, бережіть своє життя та життя своїх близьких! Дотримуйтеся правил безпеки життєдіяльності, привчайте до цього дітей! Пам’ятайте: ваше життя – у ваших руках, намагайтеся зробити все, щоб зберегти його.

 

Педагогічний колектив закладу декілька років поспіль тісно співпрацює з бібліотекою-філією №10 Сумської міської централізованої бібліотечної системи. Така співпраця включає не лише заключену угоду, а й спільний план виховних заходів, що передбачає різноманітні зустрічі з дитячими поетами, календарні свята за «участю» дитячої книги, організацію літературних вечорів та розваг.

До організації майстер-класу «Бібліотека і заклад дошкільної освіти. Співпраця і взаємодопомога», проведеного провідним бібліотекарем Наталією Савченко, було залучено вихователя-методиста Артюх Т.Д. та музичного керівника Борисенко І.Г.

Тетяна Дмитрівна  у  своєму виступі « Взаємодія вихователів ЗДО №31 з бібліотекарями в плані розвитку суспільного дошкільного  виховання» звернулася до бібліотекарів з проханням у  наданні можливості брати у бібліотеці портрети видатних світових та українських  громадських діячів, діячів культури, науки та спорту, що передбачені Типовим переліком обов`язкового ігрового та навчального обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах».

Борисенко І.Г. зі своїми вихованцями провела для присутніх майстер-клас «Орф-педагогіка в музичній діяльності дошкільника», у ході якого дітлахи показали свої  музичні здібності в роботі з дитячими музичними інструментами.

ПИШАЄМОСЯ !

            Охріменко Оксана Вячеславівна нагороджена Грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради за зайняте ІІ місце

І (міського) етапу обласної виставки – огляду кращих методичних розробок педагогічних працівників закладів дошкільної освіти в

2018 році у номінації “Навчально-методичні посібники”

 

DSC_7601DSC_7602DSC_7603 DSC_7603

Вихованці старших груп ЗДО №31″Ягідка” використали її з користю у ході проведення гри “Дитинства щасливі миті”. Утворене за територією закладу “озеро” перетворили на акваторію: запустили паперові кораблики. Дитячій радості не було меж!

У рамках проведення всесвітнього Дня театру у кожній віковій групі проведено заняття з використанням різних видів театру. Малюки поринули у цікавий театралізований світ та збагатилися емоційно.

У рамках проведення Всесвітнього дня води з вихователями ЗДО № 31 «Ягідка» організовано ряд заходів, а саме: перегляд сучасного відеоролика «Річки України»; виставка тематичних малюнків «Де можна побачити воду». А дітки молодшого дошкільного віку з задоволенням переглянули мультфільм-казку «Подорож маленької краплинки».